czwartek, 1 listopada 2012

Czym raczy nas Japonia w jesiennym sezonie cz.2

Wszystkich Świętych, ludzie chodzą na groby swoich bliskich, a ja siedzą pod kołderką, pijąc jakieś świństwo, które ma mi pomóc:( Więc aby nie marnować zupełnie czasu, daję kolejną porcję dram z sezonu jesiennego.




Tytuł: Koukou Nyuushi
Obsada:  Nagasawa Masami, Minamisawa Nao, Nakao Akiyoshi
O czym?:  Akcja dramy ma miejsce w małej miejscowości, a dokładniej w elitarnym liceum. Haruyama Kyoko właśnie co wróciła z USA i podejmuje pracę w tym liceum, niestety nie potrafi sobie poradzić z panującymi tam zasadami.
Przejrzałam 2 odcinki i dramma mi zupełnie nie leży. Może to kwestia tego, że opiera się ona głównie na dialogach, a przeglądałam ją bez napisów i dlatego jej nie rozumiem? A może dlatego, że za bardzo się na nią nastawiłam po zapowiedzi, która mi się podobała? Uwielbiam Nagasawę Masami, ale niestety ta drama chyba trafi do worka "obejrzę, jeśli pojawią się polskie napisy", bo na razie jest wiele ciekawszych dram.
Czy są do niej napisy?: Drama jest w planach grupy lizards, ale na razie brak tłumaczenia, angielskie tłumaczenie znajduje się na forum d-addict.
Zapowiedź: https://www.youtube.com/watch?v=S5FbF7MxtgM


Tytuł: MONSTERS
Obsada: Yamashita Tomohisa, Katori Shingo
O czym?:  To historia o dwóch, dość dziwnych detektywach. Jednego z nich przez jego trudny charakter prawie nikt nie lubi, drugi trafia do jego jednostki na staż, a przy okazji ma znaleźć na niego jakich haczyk aby udowodnić, że nie działa jak powinien.
Opis zwiastuje dramę detektywistyczną, ale po obejrzeniu 1 odcinka widzimy, że to prędzej jest komedia z wątkiem detektywistycznym. Drama klimatem bardzo przypomina Toshi Densatsu no Onna.
Jeśli ktoś tylko nie nastawi się na poważne rozwiązywanie spraw, to wydaje mi się, że drama może przypaść do gustu. Chociaż zachowanie obu bohaterów może powalić.
Czy są do niej napisy?: Tłumaczenie polskie wychodzi na forum lizardów.
Zapowiedź: http://www.youtube.com/watch?v=Ew8JEsY-N5E&feature=player_embedded


Tytuł: Osozaki no Himawari
Obsada: Ikuta Toma, Maki Yoko, Kiritani Kenta, Kashii Yu, Emoto Tasuku. Kimura Fumino, Kuninaka Ryoko
O czym?: Drama z cyklu tych, które mają wielu bohaterów. Historia toczy się w okół młodych ludzi, którzy są wolontariuszami w miasteczku Shimanto. Zostali nimi z różnych powodów, mają różne podejście do życia i każdy z nich jest inny.
Przejrzałam sobie 2 dostępne odcinki i polubiłam tą dramę, niesamowicie łatwo mi się ją ogląda. Plus opening dramy jest mega pozytywny, śpiewają go główni bohaterowie dramy:)
Czy są do niej napisy?: Drama jest w planach grupy lizards, niestety na razie nie ma napisów w języku angielskim.
Zapowiedź:  http://www.youtube.com/watch?v=mu9n92-6ocY



Tytuł: Perfect Blue
Obsada: Takimoto Miori, Zaizen Naomi
O czym?: Hasumi Kayoko jest nową osobą w agencji detektywistycznej Hasumi, gdzie pracują same kobiety. Nienawidzi kłamstw i tajemnic, ma silne poczucie sprawiedliwości. Ojciec Kayoko pracował w lokalnej gazecie, ale siedem lat temu popełnił samobójstwo, sprawa jest jednak podejrzana. Matka Kayoko, właścicielka agencji detektywistycznej, chce dowiedzieć się prawdy.
Szczerze, to na początku miałam strasznie mieszane podejście do tej dramy, a to za sprawą tego, że jakiś aktor miał podkładać głos psu...Pomyślałam sobie "Gadający pies???", to dla mnie za wiele...Na całe szczęście okazało się, że głos jest jakoby narratorem historii i pokazuje ją troszkę z innej perspektywy, niż widzą ją jej bohaterowie. Plus obawiałam się, że to będzie kolejna komediowa rola Takimoto Miori, że będzie nieporadna i przesłodka, a na całe szczęście tak nie jest.
Każdy odcinek to inna historia, ale dodatkowo mamy w tle tajemnicę śmierci ojca głównej bohaterki i tajemnicze słowa "Perfect Blue", które nie wiadomo czym są. 
Czy są do niej napisy?: Tłumaczenie polskie wychodzi na forum BAKA. 
Zapowiedź:http://www.youtube.com/watch?v=V-wboIKwXgU








1 komentarz:

  1. Pierwszy odcinek Monsters mi się podobał. :D To drama świetna na zrelaksowanie, a poza tym Shingo i Yamapi razem dają czadu. Chociaż czasem ich gesty są zbyt przerysowane.
    I jeszcze widzę masę nawiązań do Kagi no kakkata heya. Chyba robiły to te same osoby. :D

    OdpowiedzUsuń