wtorek, 19 listopada 2013

Saito-mania

Tak to jest, że czasem człowiek ma jakąś manię na konkretną osobę...Tak jest właśnie w tej chwili w moim przypadku. Saito Takumi znalazł się na mojej liście ulubionych aktorów +30, więc to nie jest jakaś nowa mania, ale przy okazji tłumaczenia 3 dram z jego udziałem ponownie mnie wzięło.
Tak więc wpis będzie o tych 3 dramach:


 1. Miss Pilot









To drama z bieżącego sezonu, Saito Takumi wciela się w niej w pilota, który właśnie co został instruktorem grupki młodych i ambitnych osób. Kiedy dowiedziałam się, że zagra on w tej dramie, to miałam mieszane uczucia. Oczywiście cieszyłam się z jego kolejnej dramy, ale jakoś nie widział mi się w tej produkcji...Może dlatego, że kilka ostatnich ról w jakich go widziałam były dość poważne, a tu od razu na myśl nasuwała mi się komedia??? Na całe szczęście okazało się, że drama nie jest komedią...romansem też nie...Sklasyfikowałabym ją jako obyczajówkę.
Ale może tak od początku...
Miss Pilot głównie ma za zadanie skupić się na głównej bohaterce, Haru Tezuce (Horikita Maki), która pomaga rodzicom w restauracji, ale cały czas poszukuje jakiejś pracy. Niestety co chwila przychodzą do niej odmowne listy. Pewnego dnia będąc w czymś na kształt urzędu pracy dostaje broszurę odnośnie szkoleń na pilota. Oczywiście śmieszy ją to, bo gdzie ktoś taki jak ona mógłby zostać pilotem, ale jednak idzie na spotkanie organizacyjne, a potem bierze udział w kolejnych etapach rekrutacji i ku jej zdziwieniu przechodzi je. Wraz z nią do grupy przyszłych pilotów należy jeszcze jedna dziewczyna, Oda Chisato (Aibu Saki) oraz 4 chłopaków. Wszyscy poza Tezuką marzyli o tym, aby zostać pilotem. Instruktorem tego rocznika zostaje Konosuke Kunikida (Saito Takumi) - młody i przystojny pilot, któremu nie uśmiecha się szkolić świerzaków a szczególnie Tezuki. Chłopak zastanawia się jakim cudem dziewczyna przeszła rekrutację...Motyw dramy dość oklepany (Grupa indywidualności, którym ciężko jest się ze sobą dogadać, ale z czasem zaczynają się rozumieć...) aczkolwiek przyjemnie mi się to tłumaczy.

FANVID:
 http://video.anyfiles.pl/Pilotka+Fanvid/Kino+i+TV/video/84666








 2. Glass no Ie (Szklany dom)









To drama, która dość niedawno skończyła się. O czym jest?
Tamaki Rei kiedy była dzieckiem straciła swoich rodziców w katastrofie samolotu we Francji. Zbliżając się do swoich 30 urodzin, Rei postanawia wyjechać do Francji i po raz pierwszy udać się w miejsce wypadku. Poznaje tam Shibusawę Kazunariego, pracownika Ministerstwa Finansów, któremu w tym wypadku zginęła żona. Tych dwoje łączy bolesna przeszłość i przez to bardzo zbliżają się do siebie, aż w końcu postanawiają się pobrać. Kazunari ma dwóch dorosłych synów. Starszy z nich poszedł w ślady ojca i także pracuje w Ministerstwie finansów, młodszy skończył studia prawnicze i przygotowuje się do aplikacji. Rei zamieszkuje z nimi i próbuje się
przyzwyczaić do życia z trzema dorosłymi mężczyznami. Starszy syn z czasem zaczyna zwracać uwagę na Rei. Wie, że powinien odrzucić od siebie te myśli, ale uczucie jest silniejsze. Rei początkowo nic nie zauważa, a chłopaka traktuje jak dobrego kolegę, przy nim czuje się swobodnie. Jednak z czasem i ona zaczyna zauważać, że to, co czuje do Kuzanariego bardziej pasowało jej na miłość do ojca, którego nie miała gdy dorastała, a prawdziwe uczucie zaczyna czuć do jego syna...
Projekt obecnie tłumaczę z Kleine, w grudniu będzie jego premiera na forum BAKA.
Drama jest dość spokojna, jeżeli ktoś oczekuje tu burzy hormonów, to się zawiedzie, bo opiera się ona głównie o to w jaki sposób wypowiadane są słowa i to w jaki sposób patrzą na siebie głównie bohaterowie. To nie amerykański serial, gdzie pasierb z macochą grzeszą na potęgę:)

FANVID:
http://video.anyfiles.pl/Szklany+dom+MV/Kino+i+TV/video/85491


3. Kurohyou 


 








To najstarsza z 3 pozycji, które obecnie tłumaczę. Drama miała dość duży przestój na forum bo angielskie tłumaczenie stanęło. Teraz ruszam ponownie, bo wygrzebałam w necie jakieś tłumaczenie, chociaż jest ono gorzej niż złe...
O czym drama?
 Jest to produkcja niskobudżetowa nakręcona na fali popularności gry na PlayStation. Tatsuya, główny bohater, jest młody i narwany. Jego życie kręci się wokół bijatyk. Po jednej z bójek okazuje się, że "zabił" członka gangu. Oczywiście nikogo nie zabił, ale dowody zostały tak spreparowane, że w każdej chwili może zostać wrobiony w morderstwo. Dostaje propozycję wykupienia tych dowodów. W zamian za niewinność ma brać udział w nielegalnych walkach w klatce...Drama jest mocno krwawa, główny bohater co odcinek dostaje "w mordę" a jednak mnie wciągnęła. Zastanawiałam się kto mógł być mordercą i nie wpadłam na jego trop...





FANVID
(zawiera spoilery z ostatniego odcinka)
http://www.youtube.com/watch?v=7mKyG7Uc5Ec


3 komentarze:

  1. Jestem dosłownie w d... z dramami. ;D
    Ale manie na kogoś są fajne, bo wtedy łatwo się wciąga kolejne tytuły.
    A Saito jest naprawdę bardzo fajny, był prawie idealnym Umedą z Hana Kimi *idealny Umeda jest tylko w mandze <- fangirl* więc kupił mnie wtedy, z resztą nie pierwszy raz ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się właśnie zbieram do skończenie 2 wersji Hana Kimi, bo oglądałam ją w całości bez napisów. Na początku byłam przeciwnikiem tej dramy, ale z każdym kolejnym odcinkiem była ona dla mnie lepsza. Doktorek Umeda też się do tego przyczynił....

      Ja uwielbiam manią na aktorów...a potem sama mam do siebie pretensje, bo mi czasu na nic nie starcza...

      Usuń
  2. o bozematko SAITO! Oglądam "Szklany Dom" i on jest taki piękny,że o jeny! I przez tą dramę mam na niego ogromną fazę!
    A mam pytanie czy tą dramę " Kurohyou" tłumaczysz na Bace?

    OdpowiedzUsuń