środa, 16 października 2013

W pogoni za szczęściem.

Zastanawiałam się o czy napisać kolejny post, Dziedzice czy w Pogoni za szczęściem. Obie dramy dopiero co wystartowały i każdej obejrzałam pierwszy odcinek. Padło na tą, która bardziej skusiła mnie po pierwszym odcinku - W pogoni za szczęściem (Ai De Sheng Cun Zhi Dao/The Pursuit of Happines).
Co przechyliło szalę na stronę tej dramy? Najprawdopodobniej "realia" dramy. Bliżej mi do historii dwojga dorosłych, pracujących ludzi, szukających swojego miejsca i 2 połówki, niż do studentów, którzy sami jeszcze nie wiedzą czego chcą (aczkolwiek Dziedzice też mi się spodobali, tak więc i o tej dramie puźniej coś napiszę. 




  • Tytuł oryginalny: 愛的生存之道
  • Tytuł (latynizacja): Zhi Di Sheng Cun Zhi Dao / Ai De Sheng Cun Zhi Dao
  • Tytuł alternatywny: The Pursuit Of Happiness
  • Tytuł polski: W pogoni za szczęściem
  • Gatunek: romans
  • Liczba odcinków: około 15
  • Nadawca: TTV
  • Emisja: 11.10.2013 - ??.01.2014
  • Czas emisji: piątek, 22:00
  • Opening: Weibird (韋禮安) - 在你身邊 (Zai ni shenbian)
  • Ending: Aggie Xie死心眼 (Sǐ xin yan)






Drama miała swój start w ubiegły piątek, już można ją obejrzeć na forum BAKA. O czym ma być?
Główna bohaterka, Lei Lei, to 34 letnia kobieta. Ładna i mądra, odnosi sukcesy zawodowe, ale jej życie miłosne nadal stoi w miejscu. Wciąż ma w pamięci swojego byłego chłopaka, z którym rozstawała się już 3 razy...Chłopak ponownie wraca na Tajwan, a dziewczyna liczy, że tym razem zechce się z nią ustatkować. Jednak życie bywa przewrotne. Jego nową miłością okazuje się nowa przełożona Lei Lei...
Drugim głównym bohaterem dramy jest Huang Yi Kang, który właśnie co wrócił z Japonii na Tajwan, aby zawalczyć o ukochaną kobietę (która okazuje
się być przełożoną Lei Lei).
Zbieg okoliczności (a raczej podstępna siostrzenica Lei Lei) sprawia, że Yi Kang i Lei Lei będą mieszkać pod jednym dachem. Oboje z jednej strony zranieni, ale mający wspólny cel - każde z nich chce odzyskać ukochaną osobę...



Kilka słów o obsadzie...
W rolę Lei Lei wcieliła się Sonia Sui (może być kojarzona z dramy Czarny i Biały bohater, gdzie miała dość ciekawą scenę hotelową, lub z dramki PS Man, gdzie zagrała u boku Blue Lana). Dziewczyna
jest naprawdę śliczna i pasuje mi idealnie do głównej męskiej roli z dramy:)
W rolę Yi Kanga wcielił się Tony Yang (odtwórca głównej roli w dramie EX czy Love Forward). Po Ex czekałam na jakąś jego kolejna, ciekawą rolą, ma nadzieję, że właśnie na to trafiłam.

W jakim klimacie jest drama...Jeśli są tu jakieś osoby oglądające Tajwańskie dramy, to W pogoni za szczęściem mogłabym przyrównać do skrzyżowania wcześniej wymienionego EX z In Time With You. Jest to dram o już dorosłych ludziach, tak więc ich problemy są zupełnie inne niż w typowych idol dramach:)

Nie obyło się tu bez dość szczególnego poczucia humoru, które jest dość charakterystyczne dla Tajwańskich dram, ale na całe szczęście nie było tego dużo:) Mam nadzieję, że będzie go jak najmniej, bo tak naprawdę jest to zbędny zapychacz czasu antenowego...



Już nie mogę się doczekać 2 odcinka...W końcu główna bohaterka nagle dowie się, że w jej mieszkaniu przebywa "nieproszony lokator"...
Na sam koniec kilka słów o oprawie muzycznej. To, co uwielbiam w Tajwańskich dramach, to świetnie dobrane kawałki, które współgrają z dramą. Opening "popełnił" tutaj Weibird, ten sam artysta,
który wykonywał opening do In time with you. Endingiem zajęła się Aggie Xie, odtwórczyni drugiej żeńskiej roli w dramie.





Kawałek z openingu:


7minutowa zapowiedź dramy z polskimi napisami: https://www.youtube.com/watch?v=k2QFtgrSzXc&feature=youtu.be






3 komentarze:

  1. Ostatnio znów mam fazę na Tajwan, ale jeszcze za nowości się nie biorę, bo dawno temu tyle dram przerwałam... XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sumie dawno żadnego Tajwanu ani Korei nie oglądałam, więc postanowiłam, że w tym sezonie obejrzę po jednym tytule z każdego kraju. Tak jak o tą pozycję jak na razie się nie boję, tak przy dziedzicach trochę się boję przedramatyzowania...Ale o tym post w przyszłości:)
      Na razie zbieram siły na nowości z Japonii i tak szczerze to nie wiem co wybrać do oglądania..

      Usuń
  2. 47 year-old Software Engineer I Boigie Capes, hailing from Cowansville enjoys watching movies like The End of the Tour and Snowboarding. Took a trip to Belovezhskaya Pushcha / Bialowieza Forest and drives a Ferrari 250 Testa Rossa. przeczytaj

    OdpowiedzUsuń