czwartek, 14 marca 2013

Ciastkarnia plus 30

Byłam dziś w Rossmannie,  kupowałam krem do twarzy i tak jakoś do głowy mi przyszło, że już za 2 latka trzeba będzie kupować te +30...hehe...Idąc tym tematem post będzie o aktorach, którzy przekroczyli już tą barierę wiekową:) (Tak mi się przypomniał teraz wpis na blogu Dorama o Miru, tyle że był on o aktorach przed 30)


Nie mam jakiegoś szczególnego rankingu swoich ulubionych aktorów, więc kolejność będzie dość przypadkowa.


1.  Kitamura Kazuki - 44 lata
Uwielbiam, po prostu uwielbiam tego aktora. Ma dla mnie bardzo ciekawy wygląd twarzy co pozwala mu świetnie grać mimiką. Szczególnie lubię go w rolach "niegrzecznych chłopców", ma wtedy taki fajny błysk w oku:). Poza tym uważam go, za niesamowicie przystojnego mężczyznę.
Ulubiona drama z nim - Trochę tych dram była, ale szczególnie zapadł mi w pamięci jako chirurg z Iryu oraz host z Yaoha. W każdej z tych ról był dość ekscentryczną postacią, która na swój sposób mogła od niego odpychać a jednak przyciągać.  Ogólnie pasuje do niego stwierdzenie, że jest jak wino, im starszy tym lepszy.
Obecnie w przyszłym sezonie dramowym będzie grał w 2 serii Galileo, ale nie zabrałam się jeszcze za 2 więc na razie odpuszczam sobie, aczkolwiek bardzo czekam na jeden film z jego udziałem - Night people.


2. Watabe Atsuro - 45 lat
"Wielozadaniowy aktor". Świetnie wciela się w dość zimne jak i pierdołowate role.
Po raz pierwszy zobaczyłam go chyba w dramie Byakoyakou (może wcześniej w czymś go widziałam, ale tu zwrócił moją uwagę) gdzie miał niesamowicie "parszywą rolę. Grał tam dla mnie gnidę, którą najchętniej by się zdeptało, budził dość skrajne emocje, ale właśnie dlatego tak bardzo zapadł mi w pamięci.
W Gaiji Keisatsu także pokazał się w dość "zimnej roli" (polecam dramę osobom, które lubią policyjne dramy, ale takie kręcone na poważnie, bez żadnego lukru). Ostatnio miałam możliwość zobaczyć go w roli mężczyzny, skaczącego z kwiatka na kwiatek, do którego nagle przyjeżdża córka, z którą nie utrzymywał kontaktu. Była to dość przyjemna odmiana.
Ulubiona drama z nim: Wcześniej wspomniane Byakuyakou i Gaiji Keisatsu


3. Oda Yuji - 46 lat
Z tym aktorem akurat niewiele produkcji obejrzałam, ale wszystkie, za które akurat się zabrałam przypadły mi do gustu. Po raz pierwszy chyba zwróciłam na niego uwagę w dramie Taiyou no umi no Kyoshitsu. Niby motyw dramy jest dość oklepany - nauczyciel z pasją plus klasa, która nie szczególnie za nim przepada. Lecz z odcinka na odcinek drama dosłownie mnie pochłonęła, a po obejrzeniu całości stwierdzam, że nie jest to przeciętna, szkolna drama!
Kolejną produkcją, w której przykuł moją uwagę była drama Kaikoukan Kuroda Kosaku. Drama na pewno nie wtapia się w gusta przeciętnego widza. Jest mocno statyczna, akcja posuwa się po woli na przód, a główny bohater jest aż do bólu spokojny i nie zmienia mimiki twarzy, ale jest w tym pewien urok.
Ostatnio zabrałam się za dość starą dramę z jego udziałem - Mahiru no Tsuki (1996 rok) - i aż nie mogłam się napatrzeć na to, jaki on był tam młodziutki.


4. Sakaguchi Kenji - 38 lat
Po raz pierwszy zobaczyłam go w dość starej dramie - Ikebukuro West Gate Park (2000 rok). Drama dość specyficzna, chwilami aż dziwna, trudno ocenić mi co to za gatunek, aczkolwiek polecam aby ją obejrzeć. Kenji nie przypomina tam obecnego chłopaka. Miał tam tlenione włosy i kolczyk z ucha do nosa:) Kiedy po tej dramie przyszło mi obejrzeć Iryu, to na samym początku aż go nie poznałam, nie mogłam uwierzyć, że to ten sam aktor. Iryu stawiam bardzo wysoko wśród obejrzanych przez siebie dram, a jeśli chodzi o dramy medyczne to niezmiennie od kilku lat stoi u mnie na 1 miejscu. Jeśli ktoś nie oglądał żadnej dramy z nim, to na dobry początek polecam Higashino Keigo Misteries z 2012 roku, a konkretnie odcinek z jego udziałem (każdy odcinek był o czymś innym). Obecnie czekam na sezon wiosenny bo zagra w dramie policyjnej Doubles - Futari no Keiji.


5. Kubozuka Yusuke - 34 lata
Po raz pierwszy zauważony w filmie GO (2001 rok), który wzbudził we mnie dość mieszane uczucia, ale koniec końców podobał mi się (coś w nim musiało być, bo zgarnął sporo nagród). Kolejna rolę, w której już totalnie mnie urzekł była drama Long Love Letter, która wbrew tytułowi nie była żadnym romansem. Yusuke wcielił się tam w rolę nauczyciela, który miał świetne podejście do swoich uczniów. Nie mogłabym nie wspomnieć o jego świetnej roli w Ikebukuro West Gate Park, gdzie zachowywał się jak świr.
Zastanawiam się czemu nie gra on w serialach, bo chyba ostatnia drama w jakiej zagrał była z 2002 roku...Może woli grę na większym ekranie? Ostatnio widziałam go w filmie Helter Skelter, ale miał tam dość małą rolę, aby się w nią zagłębiać.


6. Tsumabuki Satoshi - 33 lata
Najprawdopodobniej po raz pierwszy zobaczyłam go w Ikebukuro West Gate Park, ale dopiero po Long Love Letter (gdzie w sumie miał dość małą rolę) tak naprawdę polubiłam go i zaczęłam częściej sięgać po produkcje z jego udziałem. Raczej nie należy od do najbardziej popularnych aktorów dramowych, częściej grywa w filmach. Ale muszę wspomnieć o jednej dramie z nim, która mnie urzekła - Orange Days (drama z 2004 roku). To romantyczna historia z głuchą dziewczyną w tle, bardzo przyjemnie się to oglądało. Z nowszych filmów bardzo do gustu przypadł mi Akunin (2010 rok) bo fajnie ukazywał psychikę głównego bohatera. Ostatnio przeglądałam film Ai to Makoto, ale ciężko mi coś o nim powiedzieć...Chyba będę musiała go obejrzeć jeszcze raz jak wyjdą angielskie napisy, ale reżyserem był Takashi Miike więc chyba dlatego mam takie odczucia:)


7. Narimiya Hiroki - 31 lat
Do "staruszków" to on nie należy, ale z racji wieku może się znaleźć na tej liście:)
Sama nie wiem gdzie zauważyłam go po raz pierwszy bo naprawdę sporo dram z nim oglądałam i to w sumie nie dla tego, że grał tam on tylko jakoś tak się Składało. Zapewne pierwszą z obejrzanych dram był Gokusen lub Stand up!. Obie dramy są komediowe, a jego postać potrafi rzucać się w oczy. Z poważniejszych, ale nadal starszych ról dobrze wspominam wcześniej już wspomnianą dramę Orange Days, gdzie wcielił się w dość kochliwego chłopaka. Odmianą była drama z 2005 roku, Ima ai ni Yukimasu, gdzie wcielił się w rolę ojca (taki młodziutki a już zagrał ojca...). Drama potrafiła wycisnąć ze mnie łzy. Potem miał na koncie sporo różnych dram, ale dopiero gdy zagrał w Bloody Monday powalił mnie na łopatki. W chwili obecnej ciężko jest mi sobie wyobrazić kogoś innego w tej roli (to znaczy, że zagrał naprawdę dobrze). Mam nadzieję, że kiedyś pojawi się 3 sezon tej dramy! Skoro jestem przy dramach, to trzeba też wspomnieć o internetowej dramie Sweet room, gdzie pokazał, że japończycy także potrafią dobrze zagrać intymne sceny, tak aby nie wyglądało to sztucznie a było pełne pasji.
Ostatnio widziałam go w filmie Gyakuten Saiban, ale film jakoś nie szczególnie przypadł mi do gustu. Był zbyt futurystyczny.


8. Eita - 31 lat
Kolejny, który dopiero co przekroczył 30, a ma na swoim koncie wiele niezłych tytułów. Naprawdę sporo z nim widziałam i już sama nie wiem w czym go na początku zobaczyłam. Na pewno największe wrażenie zrobił na mnie jako stylista/barman z Last Friends...Może dlatego, że bardzo lubię taki gatunek dram (obyczajówka)??? Kolejną obyczajówką jaką z nim obejrzałam było Sunao ni Nare Nakute. Był tu przeciwnością postaci z LF, ale jakże ciekawą. Miłe wspomnienia mam z jego roli w Nodame Cantabile, gdzie miał uroczą fryzurę:) Troszkę inną, bardziej sensacyjną rolę odegrał w filmie Wild7 gdzie zresztą zagrało wielu ciekawych aktorów. Obecnie oglądam z nim Saikou no Rikon, gdzie gra lekką ofiarę losu i jest niesamowitym pedantem. Ogólnie jest to dość ciekawy aktor:)


9. Fujiki Naohito - 42 lata (On naprawdę już tyle ma???)
Po raz pierwszy zobaczyłam go chyba w Litrze łez jako doktorka, ale tak szczerze nie przywiązywałam tam do niego szczególnej uwagi, bardziej skupiałam się na roli Nishikido Ryo i Sawajiri Eriki. Sądzę, że najbardziej zainteresował mnie swoją rolą w Hotaru no Hikari (aż się sama dziwię, bo to typowa komedia, a takie przeciętnie lubię). Jako szef ze swoimi żelaznymi zasadami wywoływał uśmiech na mojej twarzy. Dość przyjemną rolę miał w dramce Proposal Daisakusen, ale niestety był tym "drugim" i to nie jemu kibicowałam:) W zeszłym roku miałam przyjemność (no, może nie aż tak wielką) tłumaczyć dramę PRICELESS gdzie wcielił się w rolę spadkobiercy wielkiej korporacji produkującej termosy. Drama była ogólnie mocno naiwna, ale jednak coś mi się w niej podobało...Niestety nie była to postać Fujikiego, która została jakoś tak skromnie przedstawiona. Obecnie tłumaczę starą wersję GTO, gdzie Fujiki jest niesamowicie młody i rozwala mnie swoim wyglądem. W przyszłym sezonie zagra on jedną z głównych ról w dramie Last Cindarella (z opisu zapowiada się na komedię romantyczną/obyczajówkę) i naprawdę jstem ciekawa jak tam wypadnie.


10. Saito Takumi - 32 lata
Chłopak, który na pierwszą myśl przypomina mi filmy yaoi...W sumie chyba nie tylko mi...Niestety jego role shounen ai były na tyle dobre, że chyba przyćmiły jego inne role, które są naprawdę ciekawe.
Obecnie jestem pod sporym wrażeniem dramy Bracia Karamazow, gdzie Takumi wcielił się w rolę najstarszego z braci.
Do innych jego ulubionych ról należy drama Kurohyou, to nispobudżetowka, której odcinki mają po 20 minut. Jest dość krwawa a jednak postać grana przez Saito jest na tyle ciekawa, że chce się wiedzieć co będzie dalej.


11. Yamada Takayuki - 30 lat (nie jest on + ale jest 30)
Aktor potrafiący idealnie wcielić się w przeróżne role. Po raz pierwszy zauważony w Long Love Letter lub W Sekai no Chuushin de, Ai wo Sakebu...Sama nie pamiętam, bo dramy oglądałam w podobnym okresie. O LLL wcześniej wspominałam, A Sekai...to totalny wyciskacz łez, historia dziewczyny chorej na białaczkę. Natomiast tak naprawdę Yamada zrobił na mnie największe wrażenie w dramie Byakuyakou (grał z tą samą aktorką co w Sekai...). To o morderstwie, którego dokonało dziecko i jakie miało to skutki na jego dalsze życie. Jak dla mnie bardzo wciągająca historia, ukazująca okrutną naturę wyrachowanej kobiety i mężczyzny, który miał klapki na oczach...Jeśli chodzi o role filmowe na ta najbardziej pamiętam go z roli księdza w MW (swoją drogą ciekawie tam wyglądał) gdzie wraz z Tamakim Hiroshim odwalił kawał dobrej roboty.


12. Tamayama Tetsuji - 33 lata
Po raz pierwszy zwróciłam na niego uwagę w roku 2008, gdy wyemitowano dramę Prisoner. Jakoś wcześniej nie kojarzyłam go z żadnych produkcji. Wydawał mi się taki "inny" na tle większości aktorów. Może to kwestia jego budowy ciała i wzrostu? 182 cm to zapewne nie jest wzrost przeciętnego Japończyka. Kolejną dramą, w której urzekła mnie jego rola było Suna no Nare Nakute (to była dość tragiczna postać, może dla tego tak go lubiłam). Czekam na jakąś dramę, w której dostałby rolę pierwszoplanową, najchętniej jakąś obyczajówkę:)


3 komentarze:

  1. 1 - dla mnie on zawsze będzie oblechem od "kukuku" z Akihabary@DEEP... ale lubię go oglądać, fajny aktor

    2 - Atsuro mnie jakość zupełnie nie rusza, tak ni ziębi, ni grzeje, a dodatkowo wizualnie jakoś mi nie odpowiada

    3- Oda Yuji - nai neigo to patrzyć nie mogę, jakąś taką menierę teraz ma D: może to wynika ze starości/tego, ze długo gra i okazałoby się, że w starych dramach był spoko, ale dla mnie teraz jest zbyt... no po prostu ma taką sztucznosć/manierę gry, ktora mi nie odpowiada.


    4 - Kenjiiiiiiiiiiiiii ~~ on jest taki wizualnie ładnyy *przepraszam, jestem po kierunku związanym ze sztuką, takie zboczenie XD*, a poza tym uwielbiam go oglądać - dla mnie w pierwszej kolejności Pride, a potem Iryu ;)

    Od 5 do 11 to bym przy każdym mogła nawalić serduszek i sie zachwycać, bo a to jeden jest genialnym, jedynym w swoim roddzaju aktorem, a to następny ma to coś - po prostu wspaniałe chłopaki ;D

    12 - do niego mam mieszane uczucia, albo inaczej - nie doceniam jego aktorstwa, ale w jakiś sposób wzbudza sympatię i dobrze mi się go ogląda~~ Polecam ci dramkę Dare Yori mo Mama wo Aisu z nim, gdzie gra (znowu) prawie jak homoseksualiste i jest strasznie sympatyczna postacia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Większość z przedstawionych ciasteczek mi się podoba, a najśmieszniejsze jest to, że wcale ich nie znam.

    Zmieniłam adres bloga na: felicjowo.blogspot.com
    zamiast azja-orient-kultura, które było zdecydowanie za długi. Zapraszam poza tym, bo tam zmiany :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz go sobie dodam, coby wiedzieć co tam u ciebie słychać:)

      Usuń