sobota, 7 września 2013

Dragon Sakura

Mam dziś jakąś dziwną wenę (Cóż, 2 wygrany mecz polskich siatkarzy na Memoriale Huberta Wagnera robi swoje), więc piszę jeszcze jeden post:) Tym razem o dramie, którą jako pierwszą przetłumaczyłam na język polski - Dragon Sakura


  • Tytuł oryginalny: ドラゴン桜
  • Tytuł (rōmaji): Dragon Zakura 
  • Tytuł alternatywny: Dragon Sakura
  • Gatunek: szkolna, dramat, komedia
  • Liczba odcinków: 11
  • Nadawca: TBS
  • Emisja: 08.07.2005 - 16.09.2005
  • Czas emisji: piątek, 22:00
  • Piosenka przewodnia: melody - RealizeYamashita TomohisaColorful

Zastanawiam się czemu padło akurat na tą dramę i nie potrafię znaleźć konkretnej odpowiedzi...Być może dlatego, że byłam wtedy na etapie dram szkolnych, a ta najbardziej przypadła mi do gustu?


To typowa, szkolna drama, gdzie mamy sporo zbuntowanych nastolatków i nauczyciela, który chce ich zmienić. Tyle, że tutaj nauczyciel znacznie odbiega od tych typowych "wariatów", którzy mają jakąś tam wizję nawrócenia krnąbrnych uczniów. Hmmm, może dlatego, że ten nauczyciel tak naprawdę nie jest nauczycielem a prawnikiem?
Sakuragi Kenj, bo tak się właśnie nazywa, jest niesamowicie porywczym człowiekiem, który nie przebiera w słowach. Nie ma żadnej taryfy ulgowej dla "wybrańców", wyzywa ich od leni, ale także daje nadzieję, że jeśli się przyłożą do nauki, to dostaną się do najlepszego uniwersytetu w Tokio.
Do pomocy ma niesamowicie ekscentrycznych nauczycieli poszczególnych przedmiotów.


Czy możliwe jest aby słabi i niezdyscyplinowani uczniowie osiągali dobre wyniki w nauce a nawet dostali się do Uniwersytetu Tokijskiego? Sakuragi twierdzi, że systematyczność i konkretny tok nauki może zdziałać cuda. Dlatego zbiera gromadkę zbłąkanych owieczek i rozpoczyna katorżniczy trening naukowy.


Uczniowie klasy "Specjalnej"

Yajima Yusuke - buntownik o niewyparzonej buzi. Mieszka z matką, ojciec pozostawił ich z długami, dlatego chłopak musi imać się różnych dorywczych prac, aby pomóc matce. Jego pasją jest gra na trąbce.

 Mizuno Naomi - Córka właścicielki pubu. Jej matka nie stroni od alkoholu i mężczyzn. Bardzo spokojna, wręcz "wycofana" nastolatka. Jest zakochana w Yusuke.
Ogata Hideki - Śmieszny, kolorowy człowieczek, który kocha grę na gitarze. (To jedna z niewielu roli Koike Teppeia, gdzie podobała mi się jego rola).
Kosaka Yoshino - Dziewczyna Yusuke, nie przepada za Naomi.
Okuno Ichiro - Ma brata w równoległej klasie, który osiąga bardzo dobre wyniki w nauce.
Kobayashi Maki - Dziewczyna o mega piskliwym głosie:)

Dramka doczekała się wersji koreańskiej, chociaż szczerze tamta wersja zupełnie mi nie podeszła, nie byłam w stanie skończyć tej dramy. (A o dziwo większość dram, które adaptuje Korea podoba mi się.).

Małe spostrzeżenie...W tamtym okresie opalenizna musiała być bardzo modna, bo większość aktorów ma wręcz przesadzoną opaleniznę:)

Fanvidzik nacelowany na paring Yusuke&Naomi

Fanvid z wszystkimi uczniami

Opening (Kawałek Melody - "Realize" na długo zagościł na moim odtwarzaczu)

1 komentarz:

  1. Oj bardzo miło wspominam tę dramę. Też miałam kiedyś świra na punkcie dram szkolnych, jak do szkoły jeszcze chodziłam ... Smutno mi trochę, chociaż maturę napisałam jeszcze w tym roku. W tamtym czasie oglądałam wszystko co się dało od wszystkich serii Gokusena po całą resztę szkolnych produkcji.Bardzo miło wspominam również obsadę Dragon Sakury. Główni bohaterowie byli pamiętliwi i niezwykle sympatyczni, a sam nauczyciel - niesamowity! Dodatkowo Yampi postarał się z openingiem ;] Polecam każdemu na zrelaksowanie się i uśmiech.

    OdpowiedzUsuń