środa, 2 stycznia 2013

Dramowa Japonia 2012 - Podsumowanie

Na koniec podsumowania zostawiłam Japonię, bo to z niej obejrzałam najwięcej dramy i ten rok ogólnie uważam za bardzo dobry, jeśli chodzi o różnorodność dobrych produkcji.










Zima
20.5%               Hungry!
20.5%               Switch Girl!!
13.1%               Lucky Seven
10.2%               Saikou no Jinsei no Owarikata
5.1%                Hayami-san to Yobareru Hi
5.1%                Risou no Musuko
5.1%                Strawberry Night
4.0%                Fallen Angel
3.4%                Saba Doll
2.8%                Suugaku - Joshi Gakuen
2.3%                Bunshin
2.3%                Shokuzai
1.7%                Ren'ai Neet
1.1%                Suitei Yuuzai
0.6%                13-sai no Hello Work
0.6%                Saigo kara 2banme no Koi
0.6%                Seinaru Kaibutsu-tachi
0.0%                Unmei no Hito
0.0%                Stepfather Step

Hmmm...Tutaj jakoś nie spodziewałam się 1 miejsca...Ogólnie miałam spory problem z domyśleniem się jaka drama była najczęściej oglądana w tym sezonie (który dla mnie był najgorszy z całego roku).
Hungry! sama tłumaczyłam, więc w sumie cieszę się, że drama była oglądana, ale ogólnie stwierdzam, że drama była przeciętna (w swoim dorobku tłumaczeniowym czy obejrzanych dram mam o wiele lepsze produkcje). Co prawda jest tu dość istotny punkt - Mukai Osamu - który zapewne przyciągnął sporo osób do obejrzenia. Drama ogólnie nie jest zła, przyjemnie się ogląda zmagania w kuchni młodych muzyków, ale na pewno nie jest to drama, którą mogłabym obejrzeć kilka razy. Jest to idealna drama na pochmurne popołudnie, kiedy nie mamy co robić i chcemy się odstresować.
Swich Girl miało tyle samo punktów, nie oglądałam, ale mam w planach.
Smuci mnie niskie miejsce Strawberry Night. Drama naprawdę niezła, ale rozumiem nie ma w niej mega ciasteczek (hehe). Na całe szczęście już dawno przestałam zabierać się za oglądanie dram tylko i wyłącznie ze względu na aktora:)
Moim pretendentem do najgorszej dramy roku jest Risou no Musuko. Obejrzałam kilka odcinków, ale nie dałam rady. Uwielbienie matki przez syna po pewnym czasie wydawało mi się totalnym zboczeniem. Gdybym znała takiego człowieka to bym go ubiła gołymi rękoma...Plus "wizualizacja", kiedy główny bohater zaczyna się bić...Atak pandy czy coś w tym stylu...Nigdy nie lubiłam takich udziwnień. Nawet mała rola Fujigayi Taisuke w tej dramie nie była mnie w stanie zatrzymać do końca...


 Wiosna
14.8%                Shiritsu Bakaleya Koukou
12.7%                Kagi no Kakatta Heya
12.7%               Papadol!
10.6%               W no Higeki
9.9%                Toshi Densetsu no Onna
9.9%                Mirai Nikki -Another:World-
9.2%                Mikeneko Holmes no Suiri
4.2%               Ataru
2.8%                Legal High
2.8%                Houkago wa Mystery Totomo ni
2.1%                37-sai de Isha ni Natta Boku
1.4%                Hikonin Sentai Akibaranger
1.4%                Mou Ichido Kimi ni Puropozu
1.4%                Kaeru no Oujosama
1.4%                Answer ~ Keishichou Kenshou Sousakan
1.4%                Tsumi to Batsu: A Falsified Romance
0.7%                Kazoku no Uta
0.7%                Clover
0.0%                Hidamari no Ki
0.0%                Cleopatra na Onnatachi
0.0%                Hatsukoi
0.0%                Kurohyo sezon 2
0.0%                Taburakashi ~Daikou Joyuugyou Maki~

1 miejsce jest dla mnie sporym zaskoczeniem. Obstawiałam raczej Kagi no Kakatta Heya albo Mirai Nikki...Aczkolwie sama oglądałam tą dramę i byłam mega pozytywnie zaskoczona. Kiedy ogłoszono dramę to zapierałam się, że nie będę tego oglądać...Takie nagromadzenie dżonysów na jednym metrze kwadratowym może grozić jakimś spaczeniem...Ale jak to zwykle bywa przejrzałam sobie 1 odcinek i ku mojemu zdziwieniu spodobało mi się. Oczywiście nie jest to produkcja zasługująca na Oskara, w sezonie były 100% lepsze dramy, ale ta była fajna na rozluźnienie. Taka nowa wersja Gokusena, tyle że  nie było żadnej nauczycielki, która by się wstawiała za uczniami:)
Kagi no Kakatta Heya jest dramą z takiego gatunku, że raczej ciężko jest coś w nim popsuć, toteż ciekawie się oglądało genialnego "klucznika":) Za to 3 miejsce jest dla mnie kolejnym zaskoczeniem...Drama mogła by pretendować do nagrody "najbardziej spieprzona drama roku...Czemu? Ponieważ fani oczekiwali więcej scen z zespołem, a dostali przesłodzone rodzinne historie...Drama sama w sobie nie jest zła, przyjemnie się ją ogląda, ale jeśli jest się fanem Kanjani8 i słyszy się wiadomość, że cały zespół zagra w dramie i na dodatek będą grać siebie to naprawdę oczekuje się czegoś więcej. A panowie byli tłem dla tła...Szkoda, bo można to było trochę inaczej rozwiązać.
 W no Higeki jest moim sezonowym faworytem. Po pierwsze zw względu na role Takei Emi...Jakiś to dziwnych komentarzy naczytałam się, zanim to drama poleciała w telewizji. Ludzie byli przeciwni temu, że młoda aktorka dostała podwójną rolę i że na bank nie udźwignie tego ciężarku...A jednak udźwignęła, poszło jej to bardzo dobrze, biorąc pod uwagę, że w kolejnych 2 sezonach miała pierwszoplanowe role. 2 powodem, dla którego ta drama tak mi się podobała jest wątek tajemniczego morderstwa, które od początku wydawało mi się dziwne. Dzięki temu można sobie spekulować, co się tak naprawdę stało:)


Lato
22.3%                Rich Man, Poor Woman
12.8%                Great Teacher Onizuka (2012)
10.6%                Beginners!
7.4%                Sprout
4.8%               Summer Rescue
4.8%               Iki mo Dekinai Natsu
4.8%                Somato Kabushiki Gaisha
4.3%                Boys on the Run
4.3%                Higashino Keigo Mysteries
3.7%                Aozora no Tamago
3.2%                Ghost Mama Sousasen
2.7%                Omoni Naitemasu
1.6%                Beautiful Rain
1.6%                Vision Koroshi ga Mieru Onna
1.6%                Majisuka Gakuen sezon 3
1.6%                Dragon Seinendan
1.6%                Kuro no Onna Kyoshi
1.6%                Iryu Sousa sezon 2
1.1%                Sengoku BASARA Moonlight Party
1.1%                Kekkon Dousoukai ~ Seaside Love
1.1%                Ren'ai Kentei
0.5%                Tokkan ~ Tokubetsu Kokuzei Choushuukan
0.5%                Naniwa Shonen Tanteidan
0.5%                Tsurukame Josan'in ~ Minami no Shima kara

Pierwsze miejsce...Brak żadnego zaskoczenia. Drama była naprawdę super, przyjemnie się ją oglądało. Po pierwszych minutach dramy znikną mój uraz do Oguriego Shuna:) Romansik nakręcony bez żadnej sztuczności. Drugie miejsce i nowe GTO. Nie skończyłam jeszcze oglądać, ale dostałam pozytywnego zaskoczenia. Jakoś nie wyobrażałam sobie AKIRY w głównej roli...cóż, może to spaczenie po Tumbling, gdzie miał straszną rolę i wyglądał obrzydliwie? Aczkolwiek drama  faktycznie ma to coś, co przyciaga ludzi przed telewizor/monitor. Brąz dla Beginners!...Drama całościowo nie jest powalająca, ale dla mnie miała w sobie coś fajnego, co sprawiało, że każdy odcinek połykałam...
Miejsce 4 odpuściłam sobie ze względu na medyczną tematykę, ale jak przeglądałam to źle drama nie wyglądała.
Na kilka słów zasługuje także Iki mo dekinai natsu, które bardzo mnie zaskoczyło, a szczególnie przedstawienie dziwnego prawa, które bardzo krzywdzi dzieci...













Jesień
14.3%                Kekkon Shinai
14.3%                Monsters
11.7%                Akumu-chan
10.4%               Doku (Poison)
10.4%               Priceless
7.8%               Piece - Kanojo no Kioku
5.2%                Osozaki no Himawari
3.9%                Going My Home
3.9%                Perfect Blue
3.9%                Tokyo Zenryoku Shoujo
3.9%                Sugarless
3.9%                TOKYO AIRPORT ~Tokyo Kukou Kansei Hoanbu~
2.6%                Hana no Zubora Meshi
1.3%                Resident ~ 5nin no kenshuui
1.3%                Doctor X ~ Gekai Daimon Michiko
1.3%                Koukou Nyuushi
0.0%                Sousa Chizu no Onna
0.0%                Hitori Shizuka

Kekkon Shinai i Monster dostały tyle samo głosów. Jak przy Kekkon spodziewałam się wysokiego miejsca, tak z Monsters jestem zdziwiona. Kekkon jest przyjemną komedią romantyczną, w klimatach Watashi ga renai dekinai riyuum, tyle że główne bohaterki są starsze. Za to Monsters to komedia kryminalna...Komedia, która myślałam, że przypadnie mi do gustu, jednak po skończeniu 1 odcinka nie wiedziałam który z 2 policjantów jest większym debilem i stwierdziłam, że na dana chwile wymiękam przy takim poczuciu humoru. Tym samym ta drama stała się dla mnie najgorszą dramą w jakiej zagrał Yamashita Tomohisa.
Akumu-chan nie oceniam, bo nie chcę oceniać czegoś, co nie jest zupełnie w moim klimacie, bo mogłabym być bardzo krzywdząca dla tej dramy...
Myślałam, że Piece będzie trochę wyżej, bo bardzo przyjemna to produkcja. Tak samo z Osozaki no Himawari, które mnie osobiście bardzo zauroczyło.
Tokyo Zenryoku Shoujo także wypadło dość kiepsko, a porównując tą komedię do poczucia humoru w Monsters, to jednak stawiam na to:)
Nie oglądałam Doctor X ~ Gekai Daimon Michiko, widać jak jest nisko na liście, ale chyba będę musiała si za to zabrać z ciekawości, bo była to najchętniej oglądana drama przez Japończyków.

6 komentarzy:

  1. A dałoby radę przemycić cichaczem ile osób głosowało, w którym sezonie? xD

    Odnośnie sezonu zimowego to muszę się z Tobą zgodzić, bo również był dla mnie taki nijaki. Jedynie oglądałam to co sama tłumaczyłam (tłumaczę nadal O.O) Switch Girl!! i Saba Doll. Jestem naprawdę zaskoczona, że SG, które emitowane było na płatnej telewizji i z którą na początku było tyle problemów, uplasowało się na pierwszym miejscu razem z Hungry xD Oczywiście bardzo mnie to cieszy, bo jakby nie było jest to najbardziej pożądana drama, którą tłumaczyłam w całej mojej 'karierze' tłumaczki^^ Gorąco polecam Ci obejrzeć, odcinki krótkie, zabawa przednia, masa absurdu i w ogóle xD FujiTV Two się nie hamuje, ani kasy nie oszczędza na tą produkcję xD
    A z Sabą Doll to w ogóle się zdziwiłam O.O Myślałam, że gdzieś na szarym końcu będzie, a tu proszę, nie jest źle^^

    Sezon wiosna
    W sumie sama nawet zapomnniałam o Bakaleyi, a wzięcie miała niezłe. Z Kaki no Kakatta Heya oczywiście się zgodzę, za to Papadal powinien spaść co najmniej na 7. miejsce (jestem stronnicza, bo Ryo jakoś mnie nie kręci) xD No ale w końcu to była ankieta kto co oglądał, a nie co się podobało, prawda? xD Choć i tak W o Higeki powinno być wyżej! Zgadzam się ze wszystkim co napisałaś!

    Sezon lato
    Ja również nie jestem tutaj zaskoczona. Rich Man to bezapelacyjny faworyt i według mnie najfajniej zrealizowana drama 2012, która miała standardową emisję (bo wcisnęłabym tu jeszcze SG, ale nawet nie znamy jej oglądalności w Japonii, więc nie wliczam :P). Rich Man, komedia, romans, nutka dramatu w jednym, świetna fabuła, świetna obsada i muzyka, sposób realizacji (lubię dramy FujiTV), aktorstwo, wszystko mega^^ Teraz niech tylko Special okaże się taką wisienką na torcie to będę w siódmym niebie <3
    Beginners... cóż, stanęłam i nie wiem czy dam radę dalej. Podobnie z Iki mo Dekinai. Smuci mnie tylko, że Beautiful Rain tak nisko:( Zasługuje na chociaż troszkę wyższą pozycję, ale widać, że ludzi mało ciągnie do tak oklepanych tematów jak choroby w dramach, ehhh...

    Sezon Jesień
    Hmmm... Myślałam, że Priceless będzie na 1. miejscu, a tu nawet 3 dramki go wyprzedziły O.O Monsters widzę, że dużo ogląda, a wciąż te same komentują, leniuszki ci nasi oglądacze xD
    Piece... miałam nadzieję na wyższe miejsce, ale nic dziwnego skoro faktycznie mało osób to ogląda:( Szkoda, że dram, które naprawdę są wyjątkowe nie da się na siłe niektórym wcisnąć, tylko zabierają się za te, gdzie znany aktor, a potem słyszę, że Japonia podupada, heh xD
    Bardzo za to zaskoczyło mnie Tokyo Airport O.O Dramka o lotnisku, do tego bez tłumaczenia pl, a ktoś to ogląda xDD jestem totalnie zaskoczona, a już chciałam porzucić ten plan. Chyba jeszcze nad tym pomyślę;) I widzę, że Koukou Nyuushi wylądowało na ostatnim miejscu dram, które ktokolwiek ruszył. Trochę się nie dziwię, bo pierwszy epek bez subów nie zachęcał (wymęczyłam rawa). Ale teraz po 9 epkach jestem totalnie wkręcona i planuję to wziąć, więc może wtedy ktoś to obejrzy^^

    Z końcowych wniosków xD Rok był spoko, ale mogło być lepiej. Zimowy sezon najgorszy, a reszta w miarę na jednakowych poziomie jak dla mnie^^ każdy mógł znaleźć coś dla siebie. I od razu można zauważyć, że dramy z tłumaczeniem pl mają największe wzięcie xD

    Dziękuję za to zestawienie, bardzo ciekawe:D I wszystkiego dobrego w Nowym Roku:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jutro pospisuję ile osób na konkretne dramy oddało głos. Najgorzej było z ostatnim sezonem bo dałam dość późno ankietę i chyba ludziom się nie chciało oddawać głosów, bo jakoś nie wierzę, że tak mało osób ogląda ten sezon...

      Usuń
  2. Czas na mnie i opis całego japońskiego roku xD
    Zima
    Tak mało osób obejrzało Strawberry Night, a to dla mnie jedna z najlepszych dram w tym roku, jeśli chodzi o japońskie produkcje. Czuję, że jeśli osozaki się skończy, to spadnie z tego 1 miejsca.
    Osobiście mnie najbardziej zaskoczyło drugie miejsce. Dramka miała sporo problemów z rawami i innymi takimi, a jednak sporo ludzi ją obejrzało. Teraz pewnie czekają na 2 sezon ^^
    No i saikou, które tłumaczyłem... Nie wiem czy ludzie oglądali ze względu na fabułę czy Yampka, ale widać, że ktoś się skusił.

    Wiosna
    Dla mnie największy WTF w tym roku xD Jakoś nie spodziewałem się pierwszego miejsca dla Bakaleyi. Tak na dobrą sprawę była to seria "na raz", a na wiosnę trafiło się sporo lepszych min. Ataru(niedoceniana drama!) czy Kagi no Kakatta Heya(ze świetnym głównym bohaterem). Poza tym oglądam teraz Hatsukoi z (małą) rolą Ai Hashimoto i seria także niezła, gdybym wiedział wcześniej...
    Wyosko Papadol, ale będę szczery, nie tego chyba chciałem od dramy ;/

    Lato
    Chyba raczej bez zaskoczenia. 3 pierwsze miejsca, to pewniaki jak dla mnie. Potem zaskakuje wysokie miejsce Somato Kabushiki Gaisha, naprawdę się nie spodziewałem, chyba będę musiał obejrzeć dramkę xD

    Jesień
    Chyba najwięcej, najlepszych dram... Ale Osozaki za nisko! To jest w tej chwili seria numer 1 jak dla mnie. Poza tym cieszy 1 lokata dla Kekkon Shinai, widać dobre romanse mają się dobrze i nadal cieszą się popularnością, nawet jeśli brak w nich idoli.
    Monster też jak najbardziej zasługuje na uznanie. Jako komedia sprawdza się naprawdę dobrze. Yampek zaskakuje swoją mimiką, chociaż sprawy nie są może jakoś wyszukane, to mimo wszystko warto.
    Akumu-chan, nie wiem, po prostu nie wiem co w tej dramie jest tak dobrego, że tyle osób ją obejrzało. Ja po 2 epkach wysiadłem xD
    Poza tym Resident strasznie niedoceniany, naprawdę przyjemna drama. I Hayashi Kento wygląda jak szczur xD
    No i największy przegrany jesieni... Hitori Shizuka. Pewnie jutro skończę oglądać dramę i będę zbierał szczękę z podłogi, ale co tam, mocna drama kryminalna i świetna rola Kaho.

    Yoichi xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Problemem Osozaki jest brak polskiego tłumaczenia, zresztą obstawiam, że tak samo jest z Hitori Shizuka (nie oglądałam, ale wiem czego się spodziewać po stacji). Widać, że w każdym głosowaniu początkowe lokaty zajmują dramy z polskim tłumaczeniem. Co w sumie cieszy, bo nasza praca nie idzie na marne. Ale z drugiej strony szkoda jest tylu ciekawych dram, które nie mają pl tłumaczenia, a ludzie nie wiedzą co tracą...

      Usuń
    2. Yoicz, ja nie chcę się wcinać, ale >D

      "Osobiście mnie najbardziej zaskoczyło drugie miejsce. Dramka miała sporo problemów z rawami i innymi takimi, a jednak sporo ludzi ją obejrzało. Teraz pewnie czekają na 2 sezon ^^"
      Zamiast bycia zaskoczonym, to Ty lepiej idź zobacz pierwszy komentarz na forum w temacie z Switch Girl xD Ja pamiętam >D

      Lena, wybacz za spam, ale musiałam^^""
      Czekam na liczbę głosujących, a sama chyba faktycznie nie zagłosowałam w ostatniej jeśli dobrze pamiętam, hmm...

      Usuń
    3. Proszę bardzo:
      36 Hungry!
      36 Switch Girl!!
      23 Lucky Seven
      18 Saikou no Jinsei no Owarikata
      9 Hayami-san to Yobareru Hi
      9 Risou no Musuko
      9 Strawberry Night
      7 Fallen Angel
      6 Saba Doll
      5 Suugaku - Joshi Gakuen
      4 Bunshin
      4 Shokuzai
      3 Ren'ai Neet
      2 Suitei Yuuzai
      1 13-sai no Hello Work
      1 Saigo kara 2banme no Koi
      1 Seinaru Kaibutsu-tachi
      0 Unmei no Hito
      0 Stepfather Step



      21 Shiritsu Bakaleya Koukou
      18 Papadol!
      18 Kagi no Kakatta Heya
      15 W no Higeki
      14 Toshi Densetsu no Onna
      14 Mirai Nikki -Another:World-
      13 Mikeneko Holmes no Suiri
      6 Ataru
      4 Legal High
      4 Houkago wa Mystery Totomo ni
      3 37-sai de Isha ni Natta Boku
      2 Hikonin Sentai Akibaranger
      2 Mou Ichido Kimi ni Puropozu
      2 Kaeru no Oujosama
      2 Answer ~ Keishichou Kenshou Sousakan
      1 Kazoku no Uta
      2 Tsumi to Batsu: A Falsified Romance
      1 Clover
      0 Hidamari no Ki
      0 Cleopatra na Onnatachi
      0 Hatsukoi
      0 Kurohyo sezon 2
      0 Taburakashi ~Daikou Joyuugyou Maki~



      42 Rich Man, Poor Woman
      24 Great Teacher Onizuka (2012)
      20 Beginners!
      14 Sprout
      9 Summer Rescue
      9 Iki mo Dekinai Natsu
      9 Somato Kabushiki Gaisha
      8 Higashino Keigo Mysteries
      8 Boys on the Run
      7 Aozora no Tamago
      6 Ghost Mama Sousasen
      5 Omoni Naitemasu
      3 Beautiful Rain
      3 Majisuka Gakuen sezon 3
      3 Kuro no Onna Kyoshi
      3 Iryu Sousa sezon 2
      3 Vision Koroshi ga Mieru Onna
      3 Dragon Seinendan
      2 Ren'ai Kentei
      2 Sengoku BASARA Moonlight Party
      2 Kekkon Dousoukai ~ Seaside Love
      1 Tokkan ~ Tokubetsu Kokuzei Choushuukan
      1 Naniwa Shonen Tanteidan
      1 Tsurukame Josan'in ~ Minami no Shima kara



      11 Kekkon Shinai
      11 Monsters
      9 Akumu-chan
      8 Priceless
      8 Doku (Poison)
      6 Piece - Kanojo no Kioku
      4 Osozaki no Himawari
      3 Sugarless
      3 TOKYO AIRPORT ~Tokyo Kukou Kansei Hoanbu~
      3 Tokyo Zenryoku Shoujo
      3 Perfect Blue
      3 Going My Home
      2 Hana no Zubora Meshi
      1 Resident ~ 5nin no kenshuui
      1 Doctor X ~ Gekai Daimon Michiko
      1 Koukou Nyuushi
      0 Sousa Chizu no Onna
      0 Hitori Shizuka

      Usuń