środa, 9 stycznia 2013

Secret Circle - Kolejny serial bez 2 sezonu:(

Kolejnym serialem na liście z udziałem Gale'a Harolda, które musiałam obejrzeć był Secret Cirlce (W Polsce serial jest emitowany na kanale AXN Spin pod tytułem Tajemny Krąg, osobiście nie mam tego kanału...:()
Serial zakończył swoją emisję w maju 2012 roku, ale jakoś tak cały czas odkładałam go na bok. Haroldowa obsesja sprawiła, że w końcu się za niego wzięłam...W sumie to nie żałuję, bo chyba czegoś takiego potrzebowałam...Czegoś co nie jest mega poważne, nie jest sensacyjne, czegoś co pozwoli skupić się na wyimaginowanym świecie...



Serial jest wzorowany na książce "Tajemny krąg", L.J.Smith, autorki dobrze znanej serii "Pamiętniki wampirów", która jako serial jest bardzo popularna w USA. Tym razem akcja serialu także oparta jest o ponadludzkie zdolności. W tym wypadku nie są to wampiry a czarownice. (Zawsze miałam ciągoty do produkcji z kosmitami/wampirami, więc czarownice także mnie pociągają...Cóż, po prostu wieżę w ich istnienie:))

Serial zaczyna się dość intrygująco. Pokazane jest jak jakimś mężczyzna, za pomocą magii zabija matkę głównej bohaterki, która po jej stracie zmuszona jest przyjechać do rodzinnego miasteczka, z którego 16 lat temu uciekła jej matka. W tym samym odcinku okazuje się, że mężczyzna jest ojcem jednej z dziewczyn mieszkających w tym miasteczku.
Dziewczyna nie zna tam nikogo poza babcią, za to sporo ludzi zna ją lub jej zmarłą matkę. Okazuje się, że miasteczko Chance Harbor nie jest takie zwyczajne. Pośród zwykłych mieszkańców są też czarownice. Wśród czarownic jest piątka nastolatków, która niedawno dowiedziała się o swoich zdolnościach. Magia wydaje się być dla nich fajna, ale aby nie była dla nich zagrożeniem muszą oni stworzyć tak zwany krąg. Potrzebna jest im do tego Cassie, dziewczyna która właśnie co przyjechała do miasteczka i także jest czarownicą.
Duże znaczenie w serialu ma pewien wypadek, który zdarzył się 16 lat temu w miasteczku i zginęło w nim kilka czarownic. Każdy z członków kręgi stracił w tym wypadku, któregoś ze swoich rodziców (wyjątkiem jest Nick i Jake, którzy stracili oboje rodziców). Z każdym odcinkiem na światło dzienne wychodzi coraz więcej faktów ale aż do ostatniego odcinka tam naprawdę nie wiemy co się wtedy stało. Możemy się jedynie domyślać...

Co mi się najbardziej spodobało w serialu? Oczywiście mroczna postać grana przez Gale'a Harolda. Cóż, tajemniczy mężczyzna z mocami, który na pierwszy rzut oka nie ma dobrych zamiarów potrafi zaintrygować. Nie ukrywam, że w każdym odcinku miałam nadzieję, na chociażby drobne pojawienie się:) Nie ma go za dużo w serialu, ale ma bardzo ciekawą rolę:)

Poza tym mamy w serialu kilka różnych osobowości, więc każdy może wybrać coś dla siebie:)



Cassie Blake - Młoda, urocza i niewinna blondynka, trochę zagubiona w nowym mieście. Niewiele wiedząca o przeszłości jej matki. Dopiero od nowo poznanych ludzi dowiaduje się, że tak jak jej matka i babka jest czarownicą, a zarazem ostatnią osobą, brakującą do stworzenia kręgu.

Adam Conant - Brunet z tajemniczym spojrzeniem i baaaardzo długimi rzęsami. Jego dziewczyna jest Diana Meade. To on pokazuje Cassie w jaki sposób potrafią działać ich moce. Pomimo tego, że ma dziewczynę to czuje, że ciągnie go w stronę Cassie. Członek kręgu.

Faye Chamberlain - Córka dyrektorki liceum. Ma piekielny charakter i niewyparzony język. Najpierw działa, potem myśli. Członek kręgu.

Diana Meade - To córka Charlesa Maede, miejscowego prawnika, dziewczyna Adama. Uosobienie dobroci. Członek kręgu.
  
Melissa Glaser - Najbliższa przyjaciółka Faye. Członek kręgu.

Nick Armstrong - Członek kręgu, mieszka na przeciwko Cassie.

Jack Armstrong - Starszy brat Nicka. Pojawia się chyba w 5 odcinku w dość przykrych okolicznościach i zaczyna sporo mieszać...

Dawn Chamberlain - Matka Faye, dyrektorka liceum. Spiskuje wraz z ojcem Diany Czarownica, której odebrano moce.

Charles Maeda - Jest odpowiedzialny za śmierć matki Cassie. Nienawidzi jej ojca. Czarodziej, któremu odebrano moce.


 Serial, może i nie należy do MEGA porywających, ale miał dla mnie tą "magię" i zżyłam się z jego bohaterami. Tworzyłam wiele teorii, z których część się sprawdzała a część nie miała nawet racji bytu. Serial jak dla mnie nabrał szybkiego tempa w kilku ostatnich odcinkach, a ostatni odcinek uważam za najlepszy z całej serii...Ewidentnie po nim widać, że były plany na kolejną serię...Nie będę pisać co się stało, ale ten kto oglądał raczej ma takie same spostrzeżenia. Zbyt wiele rzeczy wyszło na jaw i pociągnięto niektóre wątki, aby tak serial miał się skończyć...Ale jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze...Stacja CW stwierdziła, że serial miał zbyt niską oglądalność, nie taką jakiej się spodziewano. Po pierwszym sezonie zaprzestano jego emisji i niestety nie pomogły wszelkie apele fanów serialu...Co prawda minęło dopiero pół roku od końca emisji 1 sezonu a życie zna takie przypadki, gdzie zawieszony serial jednak wracał na ekran, aczkolwiek pod tym względem wielką optymistą nie jestem:( A szkoda, bo zakończenie 1 serii zwiastowało o wiele lepszą serię 2!!!) Poza tym czytałam, co miało być zawarte w 2 sezonie i myśl, że Adam, grzeczniutki chłopiec zacznie być bardziej mroczny przez czarna magię jest naprawdę ciekawe!

Pozostaje mi jedynie przeczytanie książki na której się wzorowano, ale mam swoje "ale"...
2. Nie wiem na ile serial jest zbieżny z książką, bo na przykład w przypadku Pamiętników Wampirów, książka i serial to 2 różne historie. Tak więc obawiam się, że w książce mogłabym nie znaleźć odpowiedzi na  nurtujące mnie pytania...

Coś na zachętę? Pomimo tego, że zazwyczaj jestem zwolenniczką tych "złych chłopców" to spośród kręgi najbardziej do gustu przypadł mi Adam, raczej spokojny chłopak, przez jakąś postać w serialu określony jako emo dzieciak....Ale mam coś dla fanów złych chłopców, serialowy Jack i Faye, czyli dwa czarne i drapieżne charakterki:)

Plus kilka fanvidów:
-Z całej serii

-Cassie&Jack

-Cassie&Adam
-Jack&Faye





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz