środa, 2 stycznia 2013

Dramowa Korea 2012 - Podsumowanie

Jakiś czas temu robiłam na forum BAKA ankietę na temat obejrzanych dram z roku 2012. W tym i w dwóch kolejnych postach dostaniecie wyniki tej ankiety:)




Zima
12.5%               K-Pop Ultimate Survival
12.1%              Shut Up: Flower Boy Band
11.0%              The Rooftop Prince
8.8%                Dream High 2
8.7%                Love Rain
7.4%                The Moon Embracing The Sun
7.1%                The King - 2Hearts
6.8%                She's Completely Insane!
5.3%               Wild Romance
4.6%                Fashion King
4.3%                Operation Love
4.1%                Salamander Guru
1.8%                Twelve Men in a Year
1.1%                The Equator Man
1.1%                Hero
0.9%                Foolish Mom
0.7%                Salaryman
0.4%                Peninsula
0.1%                Syndrome

Nie wiele oglądam dram z Korei, ale 2 pierwsze miejsca mnie nie dziwią. Gdyby ankieta była na najlepszą dramę z tego sezonu, to może wynik byłby inny, ale że obchodziła mnie jedynie oglądalność to wynik jest taki a nie inny. Obie dramy są typowo idolowe. Masa młodych aktorów na pewno przyciąga przed ekran. Co oczywiście jest trochę krzywdzące dla świetnych produkcji, które nie mają w swojej obsadzie popularnych gwiazdek, a biją na łeb na szyję tamte produkcje.
Zdziwiła mnie niska lokata Operation love. Aktor jest dość popularny, plus jest to przeróbka dramy, która w Japonii odniosła spory sukces...
Na pewno z dram z tego sezonu będę chciała przyjrzeć się bardziej The King - 2Hearts i The Equator Man.


Wiosna
17.2%               A Gentleman’s Dignity
15.4%               Queen In-hyun’s Man
13.5%               Big
13.5%               Bridal Mask
10.5%               Ghost
8.0%                I do I do
4.6%                Timeslip Doctor Jin
3.7%                I Need Romance sezon 2
3.4%                Holyland
2.5%               Marriage Plot
1.8%                God's Quiz sezon 3
1.8%                I Love Lee Tae Ri
1.5%                My Lovely Dear
0.9%               Love Again
0.3%                Happy Ending
0.3%                Ji Woon Soo's Stroke Of Luck
0.3%                Goodbye Wife
0.3%                Suspicious Family
0.0%                Late Blossom (I love you)

Z tego sezonu oglądałam jedynie dramy z pozycji 4 i 5 i stwierdzam, że są one na bardzo wysokim poziomie.
Pozycji numer 3 nie zamierzam oglądać bo wątek zamiany ciał jest dla mnie tak oklepany, że przez dłuższy czas nie tknę niczego o takiej tematyce. Za to pozycji 1-2 nie oglądałam ale od wielu osób słyszałam same dobre rzeczy, więc pewnie trzeba będzie wpisać te dramy na listę do oglądania:)


Lato
16.5%               Arang and the Magistrate
15.3%               Beautiful You
11.2%               Nice Guy
9.5%                Faith
9.3%                Vampire Prosecutor sezon 2
7.9%                Ma Boy
6.9%                Respond 1997
6.7%                The 1000th Man
6.2%                Five Fingers (The piano forest)
6.0%                Miss Panda and Porcupine
2.4%                Haeundae Lovers
1.0%                May Queen
0.5%                The Third Ward
0.5%                Golden Time

Kolejny sezon a ja znów mam obejrzane z niego jedynie 2 dramy...Obejrzałam Beautiful You na które narzekało wiele osób...Swoją drogą nie rozumiem tych narzekań, biorąc pod uwagę, że ta wersja bardzo przypomina styl jaki był przedstawiony w Tajwańskiej wersji, która jest chwalona przez wiele osób, które ją obejrzały...Oczywiście nie obywało się tutaj bez porównań do wersji Japońskiej, co uważam za bezcelowe, bo tamta wersja była zupełnie inaczej stworzona i wszelkie porównania jak dla mnie nie mają sensu...Dalej...Wiele osób przyczepiało się do gry aktorskiej Minho...Cóż pana wcześniej nie znałam, nigdzie go nie oglądałam, więc podchodziłam neutralnie do jego osoby...Po kilku odcinkach podbił moje serce i wcale nie widziałam niby jakieś :"drewnianej gry"...Jeśli on grał jak drewno to jak grał Oguri...?
Kolejną oglądaną dramą (jeszcze nie skończoną) jest Nice Guy...Tu znowu pojawiają się jakieś narzekania...Nie wiem jak to będzie dalej, ale na razie jestem gdzieś w połowie i na nic nie narzekam...No może tylko na naiwność głupiego bohatera...No i nie za bardzo rozumiem czepiania się aktorstwa Moon Chae Won. Jak dla mnie jak na razie tworzy fajną postać...
Dramy z pierwszego miejsca nie obejrzałam i nie obejrzę to to zupełnie nie moje klimaty.
Za to na liście do obejrzenia mam Respond 1997 oraz Ma Boy:)


Jesień
27.7%                Full House 2
15.1%                Missing You
19.3%                School
10.1%                Lord Of The Drama
9.2%                 Cheongdam Alice
5.9%                 Jeon Woo Chi
5.9%                Oh La La Couple
4.2%                We Could Be Marry
1.7%                The Great Seer
0.8%                Ugly Cake

Sezon, z którego jak do tej pory nic nie obejrzałam...A to chyba ze względu na: 1.Naprawdę dobry sezon Japoński, gdzie obejrzałam sporo dram, 2.Mój powrót do fascynacji amerykańskimi serialami.
Pierwsze miejsce nie szczególnie mnie dziwi...Cóż, pewnie wiele osób wzięło się za to z czystej ciekawości bo oglądało pierwszą wersję...Plus sporo osób ogląda to dla dwóch panów...Aczkolwiek mnie do tej dramy nie ciągnie i raczej nie pojawi się w moich planach do oglądania.
Za to z pozycjami 2-4 chętnie się zaznajomię:)

5 komentarzy:

  1. Zima
    Widać, że upłynęła pod znakiem idol dram, albo dram z idolami. Mało dobrych dram, dużo ładnych chłopaków. Panie na pewno mogły czuć się rozpieszczane. W sumie miejsca 1-5 nie dziwią.
    Obstawiałem tylko, że Flower Band będzie wyżej od K-popu.

    Wiosna
    Coś z czego jestem najbardziej zadowolony. Sukces panów po 40stce. Nie spodziewałem się, że dżentelmenów obejrzało więcej osób niż Bridal Mask Czy In Hyun's Man.
    Poza tym wysokie miejsce dramy Ghost, która produkcją dla wszystkich nie jest, także zaskakuje.
    Poza tym największa komedia, Dr. Jin tak nisko? xD

    Lato
    Ładny szok. Arang wyprzedził Hana Kimi? Czyżby obsada pełna idoli i flower boyów nie potrafiła dorównać dobrej fabule Aranga? Szok x2 Nice Guy wyżej od Faith? Z drugiej strony, oby te dramki na soompi są bardzo popularne, a liczba stron na forum przeraża...
    Nie wiem co się stało, ale lato poprzedniego roku było bardzo gorące xD

    Jesień
    27% dla Full House 2? Najważniejsze pytanie, ile z tych osób obejrzało jeden epek a ile ogląda dalej. Z tego co czytałem, to 2 sezon nie jest tak udany jak pierwszy, wręcz przeciwnie nie ma nawet nic wspólnego z pierwszym. Czyżby magia tytułu?
    Missing You i School się nie dziwię. W pierwszej pozycji gra Misiek, druga jest typową drama szkolną, a tych w Korei jak na lekarstwo.
    Król Dram także wysoko. Mi się osobiście drama niezbyt podobała, ale wiele osób zachwala.
    Alicja zaś za nisko, ale byłaby pewnie wyżej, tylko na razie 1 epek wyszedł po pl. Osobiście polecam.
    Jeon Woo Chi, mówcie co chcecie, ale dla mnie to największy przegrany jesieni. Miał być podobno remake popularnego filmu z KDW, a wyszedł zwykły historyk. Cha Tae Hyun to świetny aktor, ale nie w tej dramie. Ocena na daum jest śmiesznie niska, mimo wszystko dramka ma dobry rating. Ale to i tak spora zasługa NG, które dało tej serii ładny start(14%?)

    To tyle ode mnie xD
    Yoichi ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja w zeszłym roku za wiele nie oglądałam, ale powiem tak

    Zima:
    Dwóch pierwszych pozycji nawet nie tknęłam, The Rooftop Prince pochlonal mnie kompletnie, nawet 3 razy go ogladalam :P Dream High 2 wciaz czekam az bedzie skonczne na BAKA xd Bardzo bym chciala wiedziec jak to sie wszystko skonczy, ciekawe i wciagajace od samego poczatku. Kinga polecam - aczkolwiek drama dla widzow o mocnych nerwach :P Z dram zimowych bardzo ale to bardzo chcialabym zobaczyc The Equator Man. Widzialam urywki i wiem, ze to jest drama, ktora warto zobaczyc.

    Wiosna:
    Duzo ciekawych produkcji. Przede wszystkim dramy trzymajace w napieciu. Szkoda, ze to nie Bridal wygral, jakos Dzentelmeni nie bardzo przypadli mi do gustu. Na uwage zasluguje tez Queen In-hyun’s Man i Ghost

    Lato:
    Respond byl tu chyba najlepsza produkcja. Pokazuje nam poczatkowa fale k-pop'u. Arang tez niczego sobie, trzyma w napieciu aczkolwiek zakonczenie totalnie mnie zawiodlo. Nice Guy'a nadal nie zaczelam, ale wiem, ze ta drama jest warta obejrzenia

    Jesien:
    Z tego sezonu jak na razie zaczelam FH2 - straaaasznie glupia drama ale jednak wciagajaca. Reszta nadal czeka na lepsze czasy :P

    Andzia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zima:
    Dla mnie sezon który był martwy. Nie mówię że były tam złe produkcje, broń Boże tylko że ja widziałam tylko mojego Salamander Guru innych dram jeszcze nie miałam czasu obejrzeć (ale obejrzę xD) choć to co jest na pierwszym miejscu jakoś nie ciągnie mnie do siebie ^^

    Wiosna:
    Obejrzałam Bridal Mask i Ghost. Co do pierwszego miejsca: drama nie moje klimaty choć kiedyś ją na pewno skończę bo nie lubię porzucać coś co zaczęłam. Za resztę muszę kiedyś się zabrać (może przez wakacje? xD)

    Lato:
    Obejrzałam: Arang and the Magistrate, Beautiful You, Nice Guy, Vampire Prosecutor sezon 2. Tutaj już więcej mam dram na koncie. Choć czekam cierpliwie na polskie suby do NG i TTBY (no i VP2 XD) to muszę przyznać że cieszę się że Arang był na pierwszym miejscu choć już sama końcówka była no... dziwna XD

    Jesień:
    Oglądam: Full House 2, Missing You, School, Jeon Woo Chi, Oh La La Couple, The Great Seer i Ugly Cake. FH2 oglądam mimo głupoty jaka z tego emanuję by się zrelaksować bo melosach (których nagle teraz pełno w Korei XD). No i szczerze ja mam już przesyt historyków na jakiś czas. Choć lubię ten gatunek to jestem trochę zawiedziona JWC. No i ile można te historyki oglądać. O wielkim serze nic nie mówię bo to im dalej tym bardziej... nie ruszające człowieka :P

    No cóż pozostaje liczyć by ten 2013 rok obfitował w dobre dramy ^^

    After_Dark

    OdpowiedzUsuń
  4. ZIMA:
    Zima uderzyła mocną dramą MoonSun, przede wszystkim za pomocą młodych aktorów, których sławię ponad wszystko, bo jak już zawieszą poprzeczkę, starsi nie mogą dobić do ich poziomu. Aż się boję, co z nich wyrośnie. W dodatku połasiłam się na nową dramę z Yoo Seung Ho (niekoniecznie wyszła, ale mnie się podobała). Poza tym miałam wielkie oczekiwania wobec Love Rain i gdyby wycięto początkowe odcinki oraz "wielki dramat", drama byłaby bardzo dobra. Dalej Książę spod Dachu xD, świetna drama, z małym mankamentem (za długa) i dlatego straciła "świeżość". Bardzo zawiodłam się na Fashion Kingu oraz Glowing She.
    Oglądałam:
    Shut Up: Flower Boy Band, the Rooftop Prince, Love Rain, The Moon Embracing The Sun, The King - 2Hearts, She's Completely Insane!, Fashion King, Operation Love.

    WIOSNA:
    Wiosna to przede wszystkim Mężczyzna Królowej In-hyun. To zdecydowanie drama roku. Uwielbiam sposób, w jaki pokazali „miłość” Bong Do i Hee Jin. Oczywiście rządziła również kontynuacja Księcia Poddasza i teraz mi się przypomniał komentarz jednej osoby, że jej koleżanka uważa, iż Książę górował nad Królową, że Królowa to podróbka Księcia itd. Matko, jaki bark wiedzy, popis głupoty i w ogóle. Ogólnie obie dramy traktowały o innych rzeczach i obie od siebie od biegały. A że Korea postawiła w roku 2012 na „przenoszenie się w czasie” to nie ma nic do rzeczy. Poza tym Książę ma wiele niedociągnięć (znowu piszę za dużo odcinków na to się złożyło), czego w Królowej nie ma.
    Porażka roku – Dr. Jin. Większego syfu nie widziałam i poddałam się na chyba 2 odc, potem chciałam doglądać, przez przypadek zapodałam 9 i okazało się, że w dramie nic się nie zmieniło, a wszystko przewidziałam z 1 odc. Big – podziękuję za zamianę ciał po 1 odc rzuciłam dramą. Hoyland – bardzo dobra drama, z całkowicie inną fabułą.
    Oglądałam:
    A Gentleman’s Dignity, Queen In-hyun’s Man, Big (1 odc.), I do I do (1 odc – podziękować), Timeslip Doctor Jin, I Need Romance sezon 2, Holyland

    OdpowiedzUsuń
  5. cd.


    LATO:
    Hmmm lato, lato zaczęło się u mnie od 2 tyg urlopu nad morzem i wielkiego pracoholizmu xD Oczywiście na pierwszy ogień idzie Arang. Na początku, aż się zachłysnęłam dramą (jak wielu), ale potem coś mi nie pasowało. Dobiło mnie zakończenie dramy i dlatego Arang nie plasuje się w czołówce 2012. Nie dorównuje ani MoonSun, ani Królowej, pomimo, że gra w niej moje bożyszcze YSH. Dalej Nice Gy – świetna drama z wielkim mankamentem „amnezja”. Poszli po bandzie i dlatego drama mocno straciła, poza tym ją wydłużyli. Wampir… wampira oglądało się super i tylko się czekało na rzekomy romans… Świetna drama nie zakończona z otwarciem na 3 część, szkoda. Zmarnowali potencjał, który został odgrzewanym kotletem. Ma Boy – świetna dramka, zwłaszcza dla nastolatków. Respond 1997 drama u mnie stawiana z Królową na 1 miejscu. Fortepian – taki zwykły tasiemiec, przypominał mi klimatem Ognie Pożądania. Faith – bardzo mocno zjechana drama, a ja żebym odstawała od innych ją bardzo lubię. I chyba wszystko przez OST. I na koniec, jak dla mnie drama bez fabuły - Beautiful You. Nie chcę nikogo urazić, dlatego napiszę, że drama mi się bardzo nie podobała.

    Oglądałam:
    Arang and the Magistrate, Beautiful You, Nice Guy, Faith, Vampire Prosecutor sezon 2, Ma Boy, Respond 1997, Five Fingers (The piano forest), Miss Panda and Porcupine (7 odc)

    JESIEŃ:
    Jesień/zima 2012 to zdecydowanie najlepszy sezon dramowy. Full House… ech podobała mi się i to bardzo, a potem straciła swój urok. JWC – tą dramę zjadę jako jedną z nielicznych. Matko jaka tandeta. To ich „latanie” zrobione chyba przez amatora, jakbym oglądała: „Wściekłe pięści węża” (dla niewidzących to polska produkcja z przymrużeniem oka). Szkoda na dramę czasu. I teraz dobre i świetne dramy. School – drama na poziomie. Ugly Cake – drama na poziomie. Jasnowidz – wspaniałą drama tylko ciągle brak mi czasu nadrobić kolejne odc., Alicja jedna z lepszych jako końcówka roku. We Could Be Marry – świetna dramka, skupiająca się na samym fakcie związku małżeńskiego. Król Dram – wielkie uderzenie całkowicie inną fabułą, ale muszę zjechać obniżenie i napięcia, i poziomy w końcowych odc. Missing You – tak, zdecydowanie tak. I jeśli mam wybierać, która drama jest najlepsza w tym sezonie to coś między Alicją a Missing You i ewentualnie Królem.
    Oglądałam/ oglądam:
    Full House 2, Missing You, School , Lord Of The Drama, Cheongdam Alice, Jeon Woo Chi, We Could Be Marry, The Great Seer, Ugly Cake

    Podsumowując, jak już wspomniałam rok 2012 to rok przenoszenia się w czasie. W zasadzie tylko jedna drama na tym zyskała – Królowa. Brakowało mi bardzo dobrych historyków, był tylko jeden dobry.

    OdpowiedzUsuń